Dzień Życzliwości i kultury słowa
W tym roku, dnia 21 listopada nasza szkoła obchodziła Dzień Życzliwości i Kultury Słowa Był to dzień wyjątkowy; pełen uśmiechów, miłych słów, gestów, pozytywnych emocji. Obfitował w różne atrakcje. W naszej szkole dominował kolor żółty – kolor optymizmu i radości. Szkoła została udekorowana – informacjami na temat życzliwości. Na dobry początek każdy otrzymał „uśmiechniętą buźkę”, która przez cały dzień przypominała, że mamy być uprzejmi w stosunku do siebie. Następnie nauczyciele przeprowadzili pogadankę nt.: „Dlaczego obchodzimy Światowy Dzień Życzliwości? Jak być człowiekiem Życzliwym?”. Dokonano także tajnego wyboru osoby najbardziej życzliwej w szkole. Wśród nauczycieli wygrał pan Grzegorz Pańczyk, a wśród uczniów Magdalena Muraszko. Następnie uczniowie wykonywali plakat nt :Kim jest człowiek życzliwy? Regulamin ucznia życzliwego. Osoba życzliwa jest…
Kolejnym etapem było przygotowanie listka życzeń. Każda klasa wycinała liść z kolorowego papieru i na nim zapisywała jedną myśl, wiersz, motto, itp., które kojarzyło jej się z życzliwością. Wszystkie sentencje umieszczone zostały na Drzewie Życzliwości, które stało się piękną dekoracją na szkolnym korytarzu.
Wszyscy uczniowie w zamian za zaangażowanie oraz okazywanie sobie życzliwości zostali nagrodzeni słodkimi, uśmiechniętymi ciasteczkami. Taka zachęta do uśmiechu nie mogła spotkać się z odmową: uśmiechali się i duzi i mali!
Tę akcję zaczęliśmy od jednego dnia, a będziemy ją przedłużać na kilkadziesiąt następnych. Niech to będą tygodnie, miesiące życzliwości.
Mamy nadzieję, że ten dzień sprowokował nas do spojrzenia na codzienność inaczej: po co narzekać i dąsać się na siebie skoro można inaczej. Z każdej trudnej sytuacji jest jakieś wyjście, zawsze warto przeprosić, rozmawiać, pozytywnie nastawić się do siebie i do świata. Czasami wystarczy tylko szczery uśmiech i od razu życie staje się lepsze. Kilka pięknych uśmiechów zarejestrowaliśmy na fotografiach.
Sprawozdanie przygotowały:
Małgorzata Sobieraj,
Małgorzata Oryl-Mertins.