NABYTKI BIBLIOTEKI SZKOLNEJ w roku szkolnym 2018/2019
NABYTKI BIBLIOTEKI SZKOLNEJ
w roku szkolnym 2018/2019
- Sadowska-Krajewska – Język skacze buzia dmucha. Ćwiczenia logopedyczne dla malucha.
- Tomczak, R. Ziętara – Kwestionariusz diagnozy i narzędzia badawcze w terapii pedagogicznej.
- Ho-Janecka – Ćwiczenia i zabawy z głoskami sz- s, ż- z, cz- c, dż- dz.
- Kierczak- Obudowa metodyczna programu wychowania fizycznego „Rusz się człowieku”. Edukacja wczesnoszkolna: klasa I szkoły podstawowej.
- Kierczak- Obudowa metodyczna programu wychowania fizycznego „Rusz się człowieku”. Edukacja wczesnoszkolna: klasa II szkoły podstawowej.
- Famuła-Jurczak – Szkoła miejscem (nie)(do)rozwoju.
- Glej – Praktyczny poradnik terapii wad wymowy u dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
- Franczyk, K. Krajewska – Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.
- Kamińska – Wspomaganie płynności mowy dziecka-profilaktyka, diagnoza i terapia jąkania wczesnodziecięcego.
- B. Kaczmarek – Makaton w rozwoju osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi.
- Szaga – Bajki terapeutyczne.
- Yack – Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną.
- Maniecka _ Pokaż mi mój mały świat. Historyjki obrazkowe dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłuchem.
- Gray – Nowe historyjki społeczne. Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
- Bladowska, A. Szakiewicz – Poznajemy zawody i miejsca pracy. Materiały edukacyjne rozwijające kształtujące procesy poznawcze dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
- Bladowska, A. Szakiewicz – Poznajemy zawody i miejsca pracy. Karty pracy. Ćwiczenia rozwijające sprawność grafomotoryczną oraz procesy poznawcze dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną.
- Frostig, D. Horne – Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową. Poziom podstawowy.
- Frostig, D. Horne – Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową. Poziom średni.
- Frostig, D. Horne – Wzory i obrazki. Program rozwijający percepcję wzrokową. Poziom wyższy.
- Beytien – Autyzm na co dzień. Ponad 150 sprawdzonych sposobów postępowania z dzieckiem ze spektrum autyzmu.
- Olechnowicz, R. Wiktorowicz – Dziecko z autyzmem. Wyzwalanie potencjału rozwojowego.
- Zielińska – Jak reagować na agresję uczniów? Skuteczne techniki radzenia sobie z problemem.
- C. Kendall, K. A. Hedtke – Terapia poznawczo- behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Podręcznik terapeuty. Program ZARADNY KOT.
- C. Kendall, K. A. Hedtke – Terapia poznawczo- behawioralna zaburzeń lękowych u dzieci. Zeszyt ćwiczeń. Program ZARADNY KOT.
- Notbohm – 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera.
- Delaney – 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej.
- Melillo – Autyzm. Zapobieganie zaburzeniom ze spektrum autyzmu, ich diagnozowanie i terapia oraz zalecenia dla rodziców.
- Cabała – Mutyzm wybiórczy w praktyce terapeutycznej.
- Grandin, D. Moore – Kochaj i pomóż dorosnąć. Jak pomóc dziecku ze spektrum autyzmu wejść w dorosłe życie.
- Chromik – Kovacs, I. Banaszczyk – Jak pracować z dzieckiem z zespołem Aspergera w domu i szkole.
- J. Siegel, T. P. Bryson – Zintegrowany mózg – zintegrowane dziecko. 12 rewolucyjnych strategii kształtujących umysł twojego dziecka.
- Święcicka – Ja i grupa. Trening dla uczniów.
- Kozdroń – Scenariusze zajęć i zabaw dla wychowawców, pedagogów, animatorów kultury i rodziców.
- L. Bloomkuist – Trening umiejętności dla dzieci z zachowaniami problemowymi.
- Nason – Porozmawiajmy o autyzmie. Przewodnik dla rodziców i specjalistów
- M. Jerzak – Zaburzenia psychiczne rozwojowe u dzieci a szkolna rzeczywistość.
- Dix – Jak modelować zachowania uczniów i zarządzać klasą.
- Kolekcjonerzy mocnych wrażeń. ( Moda na dopalacze. ) – DVD.
- Glick, J. C. Gibbs – Trening Zastępowania Agresji.
- McGinnis – Kształtowanie umiejętności małego dziecka. Przewodnik nauczania umiejętności prospołecznych.
- Knapp, C. Turnbull – Kompletny program terapii SAZ dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od 3 do 5 lat.
- Słupek – Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna, dostosowanie wymagań.
- Franek, M. Riegel – Zabawy rozwijające mowę twojego dziecka.
- Sprawka, J. Graban – Logopedyczne zabawy grupowe dla dzieci od 4 do 7 lat.
- Dawczak, I. Spychał – Gadające zwierzątka – zabawy logopedyczne dla najmłodszych.
- Baranowska – Jojko – Rozwojowa kreska. Ćwiczenia plastyczne z elementami arteterapii.
- Gallos – Jesień i zima w świetlicy. Scenariusze zajęć świetlicowych.
- Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie.
- J. Ayres – Integracja sensoryczna a zaburzenia uczenia się.
- Winczewska – Widzę, słyszę, czuję.. . Zabawy aktywizujące zmysły kilkulatków.
- Meier – Sensorycznie każdego dnia. Propozycje zajęć dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
- Piotrowska – Madej, A. Żychowicz – Smart Hand Model. Diagnoza i terapia ręki u dzieci.
- Milewski, K. Kaczorowska Bray – Logopedia. Wybrane aspekty historii, teorii i praktyki.
- Lara – Autism Movement Therapy. Terapia tańcem i ruchem dla osób z autyzmem. Budzimy mózg!.
- Surowiecka – Jestem dorosły – będę tak żyć. Program nauczania przeznaczony dla uczniów szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełno sprawnościami sprzężonymi.
- Barańska, M. Hinz – Kto posłucha, ten usłyszy. Ćwiczenia usprawniające percepcję słuchową dla najmłodszych uczniów.