Mini projekt ,,Znam tabliczkę mnożenia”
W roku szkolnym 2017/2018 nasza szkoła realizowała na lekcjach matematyki mini projekt ,,Znam tabliczkę mnożenia’’. Realizacja mini projektu rozpoczęła się od obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia, który w tym roku szkolnym przypadł 29 września 2017 roku. Uczniowie w tym dniu przygotowali kolorowe karty z działaniami do nauki tabliczki mnożenia i rozwiesili je po korytarzach szkolnych. Następnie w trakcie roku szkolnego brali udział w ćwiczeniach, których celem była nauka i utrwalanie tabliczki mnożenia. Przygotowywali pomocnicze fiszki ułatwiające zapamiętywanie wyników, układali klocki z wykorzystaniem wielokrotności liczb, magiczne karty do nauki tabliczki mnożenia, grali w pamięć z wykorzystaniem działań i ich wyników, a także w karty Grabowskiego. Nasi podopieczni mieli również okazję poznać różne sposoby nauki i zapamiętywania tabliczki mnożenia czyli mnożenie przez 9 z wykorzystaniem palców, sposób japoński na kreskach, a nawet sposób z wykorzystaniem rymowanek. W celu sprawdzenia efektywności podejmowanych działań ogłoszono konkurs na szkolnego mistrza tabliczki mnożenia. Początkowo przeprowadzono eliminacje klasowe. Zwycięzcy wzięli udział w zmaganiach między klasami. Dnia 28 maja w wyniku zaciętej rywalizacji wyłoniono szkolnego mistrza tabliczki mnożenia: Paulinę Konieczną z kl. VII oraz dwóch wicemistrzów: Angelikę Kryndę z kl. III G i Krystiana Juchimiuka z kl. I Z. Zwieńczeniem realizowanego projektu był dzień, w którym nasi mistrzowie w myśl motta: Młodsi sprawdzają czy starsi tabliczkę mnożenia znają, pytali o znajomość tabliczki mnożenia nauczycieli i pracowników Ośrodka. Taka forma zajęć przysporzyła uczniom dużo radości, a i odrobinę stresu samym odpowiadającym, którzy mieli okazję przypomnieć sobie jak to jest znaleźć się w charakterze pytanego. Dorośli w roli uczniów dzielnie walczyli z działaniami i zdaniem uczniów radzili sobie całkiem dobrze. Mogli przy tym oczywiście liczyć na pomoc swoich młodszych ekspertów, którzy bacznie sprawdzali każdą udzielaną odpowiedź.
Osoby odpowiedzialne za realizację:
Adrianna Cycoń
Ewa Gdowska
